Doelen voor Februari

FullSizeRenderSinds een maandje zit ik in een leuke facebook groep vol stoere vrouwen die sporten. Nou zou ik mezelf eigenlijk helemaal niet zo stoer noemen, want als ik kijk naar de aanwezige vrouwen daar, dan neem ik mijn petje af in bewondering.

Iedereen is op haar eigen manier bezig met het behalen van doelen en challenges, lekker dagelijks bezig zijn met sporten. En de hele sfeer in de groep is lekker. Iedereen steunt elkaar, moedigt elkaar aan om door te zetten, en als het gewoon effe niet mee zit, is er altijd wel iemand die met een inspirerend woordje komt om je weer wat beter te voelen.

Afgelopen maand heb ik behoorlijk wat uurtjes gespind. Natuurlijk komt dat ook door de twee marathons waaraan ik heb meegedaan, maar daarnaast ben ik behoorlijk wat in de sportschool bezig geweest. Behalve dan eigenlijk afgelopen week.

Met griepsymptomen waar ik maar niet van af leek te raken en keelpijn die me bleef achtervolgen, heb ik de laatste week van januari helemaal niets gedaan.

En dan merk je ineens hoeveel je het sporten mist. Het is een deel geworden van mijn leven en gewoon heel erg belangrijk voor me.

Voor februari heb ik mezelf weer nieuwe doelen gesteld. De rode draad gaat dit hele jaar worden om meer te bewegen “tussendoor” maar ook vooral constanter. Voor februari heb ik mezelf dus een speciale challenge gesteld … #28dagentacx

Dit betekent dus gewoon dat ik iedere dag in februari minimaal een half uur wil tacxen. Eigenlijk zou ik het liefst zeggen, minimaal 1 uur, maar dan weet ik bij voorbaat dat ik mezelf opzet om te mislukken… een half uurtje is echter goed te doen, maar dan wel IEDERE DAG.

Zodat ik dadelijk in maart klaar ben om weer lekker in mn korte broekje de weg op te gaan… wat kijk ik dáár naar uit!